lindamariasvensson

Bangkok - Dag 4, söndag

Kategori: Resa

Innan klockan är 12 har jag spytt tre gånger. Av två öl? Pinsamt. Av värmen? Isåfall en väldigt bra början på resan... Nej jag har inte ätit något dumt. Tyvärr var vi tvungna att checka ut vid 12, trots att jag mådde skit. Har spenderat hela dagen inne på ett köpcenter. Kallt och billigt. Hade helst legat på en sval gräsmatta för att slippa lukten och oljudet, men man tager var man haver!

Just nu sitter jag på en nattbuss på väg till Kao Thao, där vi ska dyka(HJÄLP), och sedan chilla(REDS ANM. SUPA OSS REDLÖSA) inte alltför långt bort därifrån i ett par dagar. Vet inte var nästa destination är. Visst, massa saker jag gärna hade sett i Bangkok som jag missade, men man orkar verkligen inte i denna värmen och jag har hellre en trevlig semester än en massa bilder på saker jag sett på internet, fast i en lite sämre version. Vi har sett massa fina tempel, munkarna är supertuffa och det är lite konstigt att allt verkligen är som jag väntade mig. Minus att gatorna alltid är slummigare än byggnaderna de omringar.



Kommentarer

  • jeanette säger:

    Hur går de med magen? Hoppas du mår bättre! Ps. Emil gillade Fanta Srawberry.

    2012-05-18 | 18:44:25
  • mamma säger:

    Det kanske blir en tur till nån gång, det finns ju kvar o då kanske du reser på vår vinter, när det är mer behaglig värme där o inte 40 gr.;)<3

    2012-05-18 | 19:34:25
  • Mandigurl säger:

    Haha, reds anm <3 Äter man tacos därnere? :O

    2012-05-19 | 00:12:56

Kommentera inlägget här: