lindamariasvensson

En sak är bestämt

Kategori: Funderingar

Jag ska söka samma utbildning som jag gick i våras. Den kommer jag in på, den gillade jag, den har jag redan fixat böckerna till och jag får csn om jag vill. Dessutom är den på distans så det är ok att bo lite varstans. Den får vara min bakcup eftersom jag inte har en plan a, b och c ännu. Att planlägga att man ska jobba utan att faktiskt ha ett jobb är ju ganska dumt, iallafall i lilla uddevalla.
Det är så kort tid kvar nu, 31 dagar tills sista arbetsdagen. Räknade på det igår och tror det blev att om jag jobbar sex dagar i veckan fram till flytt, inklusive påskafton så är det idag 23 arbetsdagar kvar. INGENTING. Men ganska mycket, för de släpper mig inte. Frågade om jag kunde få ledigt på påskafton, men kunde inte få svar på det. Trots att bortsett Ove, som lagar mat och inte alls har samma jobb som jag, så är det ingen som sökt om ledigt. Och de har inte tänkt anstlla någon ny efter att jag slutar... får hoppas att alla extrahjälper blir superrutinerade typ imorgon då, för annars blir det tufft för alla. Om jag nu inte kan få ledigt av den anledningen att de andra inte är bra nog? För fine om det inte fanns någon som kunde jobba, men tillräckligt många kan ju. Blöh, nä, nu låter jag surare än vad jag är. Att inte få ledigt har sina fördelar det med - fem dagar själv i lägenheten utan jobb, jag borde ju hinna med disken iallafall?

Kan jag inte prata om annat än flytten?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: