lindamariasvensson

Träningstankar

Kategori: Funderingar

Idag fick jag till ett riktigt bra träningspass, triceps mage och bröst. Det var skönt, behövde det för huvudet. Sedan sprang jag 4km på snabbaste tiden so far som avslutning, sweet! Kicken jag får av att göra bra ifrån mig på gymmet är enorm, det är helt underbart.

Men ju högre toppar desto lägre dalar, svordomarna som kommer när jag misslyckas är inte vackra haha :D Har ju lyckats lägga in armhävningar som inte görs på knä i passet nu, och i femte setet så började jag svacka, men då tipsade en kille mig om att göra resten på ett lättare sätt och isåfall öka antalet, så då blev jag slutkörd ändå! :D Intressant.com, jag vet, men det skiter jag i.

Samtidigt har jag haft problem med att avgöra vart jag vill någonstans. Vill jag förbränna mer än vad jag äter, eller vill jag äta mer än vad jag förbränner för att kunna bygga? Kortsiktigt det första alternativet, men långsiktigt det andra. Det går lite upp och ner, men de träningsbloggarna jag läser har fått mig att inse att biffiga muskler, det vill jag ha iallafall. Sedan hur mycket jag VILL att de ska synas är en helt annan sak.
Kan tilläggas att jag är fullt medveten om att ett mål att se ut som en fitnessmodell är ganska avlägset, men det är ändå det jag tycker är snyggt. Inte de galna övermaskulina kropparna, utan t ex den här och samma igen, hon har en ganska perfekt kropp!
Vad mitt mål är då? Där jag är nu. Jag är nöjd med mig själv, för jag vet att jag är det bästa jag någonsin varit. Läste hos någon fotograf att den enda du någonsin ska jämföra dig själv med är den du brukade vara. Därför är jag nöjd nu. Nu är det kul med resultat och förbättring, det kommer som ett plus i anten, självklart som jag vill bli bättre. Men om jag inte skulle bli det är det ingen större besvikelse, för vet ni vad? Jag kan springa på löpbandet i tajta kläder och jag skiter fullständigt i om mina lår dallrar, haha!

Jag måste fixa min kost, det vet jag iallafall. Mycket mer proteiner. Nej, nu ska jag jobba. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: