lindamariasvensson

Lediga tisdagen

Kategori: Fredrikstad

Här kommer lite djupa ord om livet:

Har inte gjort ett skit idag, men ändå hunnit med en hel del. Världens längsta pass med rygg/biceps/mage på gymmet, 1,5h höll jag på så fick skippa löpningen på slutet för jag började bli hungrig. Har lärt mig repövningarna nu så dags att skaffa ett inför resan och även lägga upp et kroppsviktbaserat program så jag kan träna varsomhelst.
Var sedan och vaccinerade mig. Det tog 10min och kostade 1055:-. Helt plötsligt känns akrylnaglar inte så dyrt.
Jag handlade, diskade och tvättade - duktig flicka. Jag lagade tom mat utan att ha ihjäl någon. Jag älskar att ordna med mat och planera, men själva stå vid spisen och värma den gillar jag inte, för jag har ingen kontroll då. Så varm mat är inte min grej. Särskilt inte när det är kyckling man steker och man inte kan provsmaka. På tal om igenting så säger jag emot mig själv lite där, för den kycklingen är redan död och Gustaf kommer inte köpa mer bara för att jag provsmakat en tesked, så egentligen borde jag kunna äta den. Det är ju trots alt industrin jag inte gillar, och att människor äter djur är faktiskt fullt naturligt.
Och på varje dags att göra lista så finns ju bilder med, och jag skickade iväg en hög till Kathleen för utval, så ska vi se vika hon väljer att få fixade. 

Sedan tog jag mig en rast i solen - för att jag kunde. Det var mysigt, pratade med stackars sjuka mamma i telefon. Himla prktiskt det där, nästan dagligen håler hon mig sällskap på skype hem från jobbet. När man är trött, stressad och väskan är sjukt tung är det inte altid lika kul att försöka gå fortare hem bara för att få jobba mera.. Därför är det en bra paus att bara få snacka skit :)

Ännu en matbild för att visa mamma att jag visst äter, och lite mer varierat än pulvermos och frysta grönsaker.

Gröna linser med stekt lök, parmesan och soltorkade tomater(två sisnämnda smakade dock ingenting) som sitter ihop med hjälp av ägg, mjölk och mjöl.




Kommentarer

  • mamma säger:

    Jaha var det där du skulle sola ? :)

    2012-03-27 | 20:18:22

Kommentera inlägget här: