lindamariasvensson

Jobbigt att jobba bland kakor och glass

Kategori: Ordinary

Idag har jag haft ett sockersug utan dess like. En våffla som blivit stekt för länge, plocar upp och river isär, men lyckas säga till mig själv att NEJ, inte idag. Hände garanterat tio femton gånger idag.
Ska jag äta onyttigt så ska jag äta det som är asgott, inte "bara för att". För ja, våfflor är goda, men inte när jag går och smakar småbitar i pauserna bakom kassan. Så under dagarna när jag har sönder bitar med jordgubbstårta, asgood cheesekake, vi har tortillachips med massa goda saker at dippa i.. fyfan va tungt det var idag. Mjukglass med oboy ska vi inte ens prata om.. 

Sedan har jag varit sugen på att vara ledig med. Alltså var en av de som springer runt inne på Torvbyen en dag som denna. Lördagar med fint väder innebär att alla inviger sina senaste klädköp som de känner sig snygga i. Du ser aldrig klackar på vardagar, men på lördagar är det klackar och lockat hår ÖVERALLT. Snygga killar 20-25 är aldrig inne på centret mån-fre, de visar sig först på lördagar. 

Och jag gillar det faktum att jag är sur på Gustaf för att han städat när jag skulle göra det idag. Det är bra :) <3 Så nu ska jag nog packa lite och även förbereda för imorgon, för då blir det hem till Kathleen och träffa nya hingsten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: