lindamariasvensson

Läsvärd matblogg

Kategori: Ordinary

Jag önskar jag älskade att laga mat. Det finns inte en fotoblogg i världen som är så intressant som en matblogg, och denna gillade jag väldigt http://mskafferi.blogg.se/category/vegetariskt.html
Har kollat vegetariskt och fisk än så länge, hittade länken i en reklam med detta inlägget. Jag vill äta mer sådan här mat, enkel, man har sakerna hemma men inte en chans att man skulle komma på att mixa det själv http://mskafferi.blogg.se/2012/january/banana-split-med-keso-valnotter-och-barsas.html
Well, jag fick också ganska fin middag, för jag blir helt kär varje gång jag ser en bild ovanifrån på en dryck med bubblor i, så sjääälvklart var jag tvungen att fota även dagens smoothie! Den blev en banan, proteinpulver vit choklad/jordgubb(som inte smakar trä utn faktiskt är söt, helt underbart) mjölk och någon matsked yoghurtrester. Mumma! De är så goda så när jag stod på gymmet så sa jag till Vegar att "enda anledningen till att jag orkar fortsätta är att efter träning så äter jag proteinsmoothie, och det är hur gott som helst". Och sen fortsatte jag hata trampmaskinen som var jobbig(snälla gymkillen tejpade min fot medans jag halvlipade över att en något främmande snygg kille satt och tog i min fot, men jag fick iallafall tränat!)

Ser du skillnaden gentemot den andra bilden mamma, hur denna glaskanten är suddig och den andra inte? Det är för att detta glas endast är halvfullt och glaskanten ligger ju därför långt ifrån skärpeområdet, till skillnad från föregående bild där glaset var helt fullt och ytan var i samma nivå som kanten :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    M, jag förstår det är bara till att komma ihåg det där själv inför varje fototillfälle. Det är häftigt att så lite gör så mycket!! ;). Men ska försöka tänka på detta.

    2012-01-27 | 12:46:08
  • mamma säger:

    Föregåenda komm. är min :)

    2012-01-27 | 12:47:00

Kommentera inlägget här: