lindamariasvensson

Skriva när man borde sova.

Kategori: LS Photo & Design

Tänkte dela med mig av vad en 30mins skiss ser ut på en av de jag sitter med nu. Är dock inte spikat att det blir ju den här designen, då jag hade flera andra färg och designidéer med mig : )

Det här är ungefär det här stadiet som kunderna får tillskickade sig när första designen är gjord. Sedan sker det i ordningen
1. Exakt text tillsätts
2. Bilderna beskärs ytterligare
3. Mönster och färgområden justeras
4. Allting sätts på exakt plats
5. Skärpa, transparens, och feather(suddiga kanter) fixas till.

Sista punkten tar alltid längst tid, ärför spar jag den till sist, när vi vet säkert att just de bilden ska vara med.

Har inte bestämt mig för om jag ska sova eller köpa massa kaffe och läsa hela vägen till örebro. Koncentrera sig stillasittande med kaffe i kroppen? Ajotjena.

 

Som en liten sidnot så vill jag nämna att jag inte har något storhetsvansinne gällande allt det här; jag vet att de annonser jag gör inte kommer hamna i några mittuppslag - än, men jag har inte ens gjort 20 stycken i hela mitt liv, och jag lär mig hela tiden. Jag har inte heller den tiden jag önskar att bara sitta och leka eller leta inspiration.

Jag vet inte om det jag pratar om nu är ren självkritik, men allt är ju relativt. Jämfört med vad jag vill kunna göra är både mina bilder(särskilt mina bilder) och annonser som hopklipp i paint av ett barn med parkinsons, typ.

Än så länge kompenserar jag dock med en prislapp därefter, och jag hoppas att den dagen priset stiger, så är det för att kvalitén har gjort detsamma!

Nu ska jag gå och krama Gustaf och se honom få panik för att han tror han försovit sig - stackars.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: