lindamariasvensson

Live från Fredrikstad

Kategori: Fredrikstad

Har fått de kommenade jobbveckorna(schema, alltså) nu och det ser ut att bli 30timmars, helt ok ändå. Hade hoppats på mer men då man trots allt(måste ju vara det) har storhetsvansinne och ska plugga med så är det faktiskt helt lagom. Kanske tom lite mycket, men har ju ändå en ordentlig hyra att ta hand om så!

Vad händer här då? Jofan, idag fick jag en beställning på pommes utan potatis, blev utskrattad när jag försökte säga 77(uttalas "suttisyv", eller "syv å sutti", försök träna bort 20 år av j ni, det är fan inte lätt, och glöm inte hur de alltid går upp på slutet de där norrmännen) och kom fram till att det inte är min grej. Sedan ska jag få smörningsupplärning och jag gör värsta stora grejen(om man ser det ur vinkeln befodran är det astufft. Det logiska är att jag kan det viktigaste och kan gå vidare till nästa steg då julhetsen är över och det finns mer tid över, men hur kul är det?) av det hela och egoboostar mig själv med det. Inte alla som är förste smörgåsman(kvinna) inte! Sedan köpte jag lite nya underkläder idag, purjolök igår och personaljuice dagen innan det.

Jag har också fyllt 20.. hm. Det faktum att jag precis funderade över om det var rätt ålder är väl bevis nog på antingen att jag är gammal nog att åldern inte längre spelar någon roll, eller att jag är så gammal att alla födelsedagar flyter ihop. Jag bryr mig inte, jag gillar inte födelsedagar. Jag gillar inte att förvänta mig saker av folk, tror jag. Gustaf fixade asfin middag och det var typ bäst nånsin. Jag fick även ett får som man stoppar i micron(hur tuff är inte den biten?), och detta får värmer atm mina fötter! Den lilla blomman(blivande) som sitter i fönstret och som aldrig ser solen. Ska se om lampan vid köksfläkten funkar! Ljus som ljus liksom, ha. Och påtalomdet så var det även lite gymmande inräknat, och ska dit imorgon och kolla på lokalerna. Snacka om uppvärmning. Tycker det är jobbigt nog att gå uppför backen till huset efter en arbetsdag. Nu skickar killen iväg mig till gymmet med, jävla tjockis är jag.

Vill ha en macbook air med en pc inuti. Vem vill använda en mac liksom, been there, usch. Typ som att jag vill ha alla appar som finns till iphonen, fast det enda jag använder av allt jag laddat ner till min egen är kalendern...

Det är väl typ vad som hänt de senaste dagarna. Har sovit extra mycket då jag varit överlycklig för att Gustaf faktiskt gått och lagt sig samtidigt som mig(morgonskiftarN) för att kunna gå upp fem. När han gjort det har jag sovit fram till halv 11. Hah, jag är så hemsk.

AJUSTEJA! Sen gjorde jag en till gratäng som jag skulle äta upp, men den blev inte god och självklart tyckte Gustaf om den då, så tur att någon fixade iallafall!

Så, skönt, inga svarta hål eller något deprimerandei min dagbok längre, nu kan vi alla andas ut.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Gud va bra, med det sistnämnda;)

    2011-01-06 | 22:45:01

Kommentera inlägget här: