lindamariasvensson

Suck.

Kategori: Fredrikstad

Nämen sedär , ligger det inte tre skattekort i brevlådan när jag kommer hem?

Det komiska är att jag är inte glad över detta. Inte någonstans. Varför? Jo, för de ska inte vara där. Jag finns inte i systemet etc och nu har jag fixat folkbokföringspapprena, det ska ta minst en månad att få det, inte tre dagar. (Och om det nu tog tre dagar så saknas det en massa papper och då måste jag vara arg över det med.)

Dessutom var detta bara skattekorten. Så antingen hade någon tråkigt och skickade ut random skattekort till folk som inte hade norska namn. ELLER, så har jag gått upp och bett om det, twice, blivit nekad bägge gångerna och sedan ÄNDÅ fått ett automatiskt hemskickat, precis som alla norrmän får, bara det att våra är en månad försenade.

Fick ett mail igår om att de som inte lämnat in sina skattekort på fredag blir av med 50% av lönen. Nu håller jag tummarna att detta inte är ett skämt och att allting håller.

Annars tänker jag väldigt elaka tankar om det norska skattekontoret, och det vill ni väl inte?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: