lindamariasvensson

Första dagen själv på Kremmerhuset

Kategori: Fredrikstad

Började världens sovmorgon och försökte mysa med Gustaf som bara surade. Inte lätt att försöka kramas med folk som är arga sovare inte.

Sen drog jag till Torvbyen och jobbet vid 12 och fick först jobba med en sjukt trevlig tjej och hennes supersöta hund. När hon drog lite senare så var jag själv för första gången och jag måste säga att det gick väldigt bra! Mina inslagningsskills har helt klart förbättrats med ungefär 300% (återigen, prova slå in en hjärtformad kudde första dagen på jobbet, inte så lätt...) och all kundkontakt på Planken har lärt mig att om någon frågar mig om något jag inte har en aning om vad det betyder så kan jag ändå svara dem på ett vänligt sätt som gör dem nöjda. Känns lite hemskt ibland, men bättre än ett rakt "jag vet inte".
"Har du något avlångt bord?"
"Blablablablablablabla, *går runt lite och letar frenetiskt* blablablablablabla" = Ingen aning, men det förstår inte du! Och när jag pratat runt ämnet en liten stund har jag antingen kommit fram till ett ja eller nej.
Finns dock ingen så bra känsla som när någon frågar och jag på rak arm ge ett helt ärligt svar som lyckas hjälpa dem, tex om längder på gardiner, vad man kan ha i den där krukan etc.

Awesome. Jag gillar verkligen Kremmerhuset. Kommer dock ta ett tag innan jag känner mig som en dålig arbetare så fort jag inte är på väg någonstans hela tiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: