lindamariasvensson

Man är vad man vill vara?

Kategori: Ordinary

Klockan är 02.03 och jag ska göra mitt bästa är att få så lite sömn som möjligt, få upp så mycket bilder som möjligt, jobba och sedan hinna komma hem och fortsätta jobba. Trodde dock jag skulle ha tröttna redan söndag kväll på redigeringen men faktiskt inte. Kanske lite småirriterad på att det är samma vitbalans på alla, det brukar vara bra, men eftersom jag har solen från flera håll så är minst hälften av bilderna "fel", och det tar tid att ordna.

Vad som stör mig på riktigt då är att när man har närmare 400 bilder uppe på facebook, som alla måste namnges en och en(tar lite tid), och när det sedan inte sparas. Att klippa in "32 Sharahm " och sedan skriva till en siffra på uppemot 60 bilder på varje häst, då är det inget kul när du trycker på spara och det inte fastnar. Eller när det fastnar, men en timme senare är borta igen.

Men det är fortfarande kul, jag får många mail och det gillar vi. Även inga bilder är bra, då jag så fort när jag är klar med utställningen har två annonser att göra.

Och för att jag ska sluta vara så himla enformig här tänker jag berätta om en sak som hände idag. Det var en blöt fläck på golvet vid kylen. Brun fläck, som enligt Gustaf(jag är förkyld så luktsinne har jag tyvärr inte) luktade hemskt. Vi flyttade på kylen. Mer brun sörja, lite luddliknande uppe i sörjan som garanterat var mögel. Allt som allt kanske ett A4 men random vätska som jag fick torka bort. Några spår på kylen? Nope. Det känns inte rättvist när man ska behöva städa saker som man inte har smutsat ner.

SÅ. JÄVLA. SNYGG.
Perfekt kondition, perfekt ålder, perfekt stolek.
Synd bara att han är hingst och inte inriden, men han är ju inte så gammal än.
Och han är ju till salu dessutom. Kanske får honom billigt pga den hä superfina bilden på honom?
Ni har sett honom innan här, har ju gjort två annonser förut men blev kär först i helgen.

Julklappsönskan! Men då vill jag ha honom som valack och skolad med, please.
Hade velat ha honom som hingst för att kunna avla och ställa utmen jag skulle inte kunna hantera en. Iallafall inte en som går under "hingststandardbeteende".


Kommentarer

  • mamma säger:

    :)

    2011-08-24 | 10:12:20

Kommentera inlägget här: