lindamariasvensson

Nighttime..... Daytime!

Kategori: Funderingar

Städar, lyssnar på musik och önskar att alla dagar var såhär. Fint väder och bra med tid etc.

Vad som inte alls har med saken att göra är att när jag somnade igår hamnade jag i ett "Vad är poängen med att leva egentligen, det är så mycket sorg och dumt, folk som dör av svält etc och gör man itne det så kommer det en jävla våg och dränker en." Sånt är inte bra, för då tänker jag inte vad som händer i värsta fall, utan jag ser det ur bästa möjliga, vilket innebär att alla somnar in lugnt och fint av ålderdom t ex. Detta innebär att jag kommer se i princip alla jag älskar och tycker om dö. Yay. Inte för att jag vill dö nu, men ändå. Det är en jäkla massa sorg ändå, även om det är naturligt. Och alla som inte kunnat sova någon gång vet att "naturligt" inte är mycket till tröst när någon nära dig dött. Det är sånt som bara är hemskt på kvällarna, på dagen känns det helt ok, man kan inte göra så mycket åt det.
Sedan tänkte jag på hur sjukt äckligt det är när äggen kläcks inuti människorna i Alien vs Predator och hur likt det är Gremlins (kanske inte så likt egentligen, men det var kladdigt och rökigt i båda, det räcker för mig), det gjorde inte sömngrejen enklare. (mamma, hela det här scenariot här var i max 7-8min, slappna av)

Som sagt, dagtid är bra, nu tänker jag bara på hur sjutton jag ska fixa håret. Einstein är ingenting.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: