lindamariasvensson

Utmattad

Kategori: Fredrikstad

Ikväll har jag insett att jag kommer hata jobbet tills dendag jag utan problem förstår vad kunderna säger.
Idag skulle jag öppna en vinflaska, för första gången någonsin, till en kund som jag redan gjort fel hos flera gånger, och dessutom sagt "ursäkta?" åt antalet för många gånger för att det ska vara acceptabelt. Känns förståeligt att jag lämnade över den uppgiften åt någon annan, hade väl hällt ut allt över hans fru annars.

Men det känns lagom proffsigt att få lite ångest varje gång någon börjar gå mot ingången.

Men det finns ju undantag, han som äter kycklingsoppa(kyllingsuppe, fniss) varje dag(han är tydligen nyopererad). Fransman som pratar engelska(tur är väl det), dock har han inga tänder och pratar asfort så förstår inte mycket där heller. Men han ahr iallafall två barn, en Linda och en Michael, lite komiskt. Han har levt på att spela fiol, spelat inför kungligheter och grejer i över 40 år. Hade varit tufft att höra något, men har inte lyckats få tag på hans grejer på internet. Han lovade iallafall mig en kasett som jag kan lyssna på, tills hans agent skaffat honom cdskivor, det är ju det moderna nuförtiden sa han så man får väl hänga med! Men jag gillar honom, för där är språkbarriären inget problem, det skrattas mest.

Nu ska jag lägga huvudet på Gustafs axel och försöka somna medans han spelar nåt ointressant. Men eftersom han inte får håna mina blommor får jag inte håna hans spel, deal.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: