lindamariasvensson

Lördagsgnäll

Kategori: Funderingar

Jag vill veta vad jag vill göra. Jag vet en massa saker jag vill göra, men jag har även lärt mig att många av de gångerna handlar min entusiasm mestadels av att jag ser andras entusiasm inom ämnet, och att det är den jag vill ha och vill hålla på med. Jag vet aldrig om det är själva intresset för just den saken eller om det är intresset i sig jag avundas. Kanske för att alla människor jag försöker efterapa är sådana som är så sjukt nischade för just sin grej, så i vilket fall som helst kommer jag bli besviken. Har väl kanske hamnat i en sån klockren sits där man inte ska jämföra sig själv med andra. Jag har ju verkligen inte målmedvetenheten som krävs för att nå dit förebilderna är, och att ens försöka om man inte har en chans att nå dit från början känns ju som ett misslyckande.

Sitter nu i gbg med Gustaf hemma hos hans kompis Marcus, och är inte speciellt pepp. Ångesten över jobbet börjar komma och eftersom även Gustaf sa "alltså om du vill är det klart att du får åka hem" helt spontant, den första efter mamma liksom, så satte han griller i huvudet på mig. Helt plötsligt blev tryggheten i att bo hemma och ha jobb i caféterian mycket enklare. Jag vill ha ett intresse, och oavsett jag börjar med, förutom fotograferingen, så kommer jag att börja på noll. ALLT är en nystart, så man blir smått osäker på vad man vill satsa på. För jag vill satsa, jag vill ha den entusiasmen för något. Jag önskar jag vore lika driven som alla andra, om det bara vore för att typ.. sticka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: